dinsdag 10 september 2013

Een Gezonde Leefstijl

Een gezonde leefstijl, we willen het vaak allemaal wel maar toch blijft het altijd moeilijk. Als je gezond eet en wat vaker sport zie je er gewoon veel gezonder uit. Ik sport zelf wel, maar de tijd dat ik aan sporten besteed kan ook wel verdubbeld worden. Bij het eten gaat het bij mij meestal mis. Ben je eindelijk van plan om eens wat gezonder te gaan eten, komt iedereen op je af met fastfood. Vandaag daarom een artikel dat gaat over gezond eten, sporten en slapen!


Laten we eerlijk zijn, deze plaatjes hierboven zien er toch heerlijk uit? Waarom lukt het (de meeste mensen) dan niet om wat gezonder te gaan eten? Er zijn natuulijk ook mensen die dit wel gewoon lukt. Maar hoe? Ik denk dat het er aan ligt hoeveel tijd je eraan besteed. Je moet er wel tijd in steken als je gezond wil eten. Zo'n lekker broodje als hierboven maken is natuurlijk niet zo snel dan gewoon een zak chips opentrekken. Een beetje meer tijd in je eten stoppen en je kunt al een hele andere etensstijl hebben.



Voeding is niet het enige waar als je iets meer tijd insteekt dat er dan een hele hoop veranderd, hetzelfde geld voor sporten. Hoe moeilijk kan het zijn om een half uurtje eerder je bed uit te gaan en nog even 20 minuten te gaan hardlopen? Blijkbaar is dat toch lastig. Zelf heb ik vaak dat ik de wekker dan wel een half uur eerder zet maar als dan de wekker gaat ik gewoon nog een half uurtje verder slaap. Toch zou het beter zijn, als we er dan toch gewoon uitgaan en even een half uurtje gaan sporten. Zelf heb ik nu op de maandag morgen de eerste twee uur bsm (bewegen sport en maatschappij) en ik merk gewoon aan mezelf dat als ik even heb bewogen 's ochtends je veel actiever bent de hele dag.

Maar als we dit allemaal weten, waarom doen we het dan niet gewoon? We weten dat beweging goed voor ons is en dat we er veel fitter van worden, waarom kiezen we dan toch voor dat half uurtje langer in bed liggen? Ik denk dat dat bij velen gewoon komt omdat ze te laat gaan slapen. Slapen is ook echt heel belangrijk. Goed en lang genoeg slapen is net zo belangrijk als sporten. Een volwassene moet ongeveer 8 uur per dag slapen. Veel mensen komen hier niet aan toe. Toch is slapen heel belangrijk, dan heb je gewoon even rust. Waarom kijk je dan toch dat ene programma af terwijl je het eigenlijk helemaal niet interesseert en je weet dat je beter kunt gaan slapen? Op deze vraag weet jij als het goed is het antwoord.


Veel beweging, gezond eten en goed slapen is echt enorm belangrijk, als hier een beetje meer tijd aan zult besteden zul je je op den duur steeds beter voelen.

Liefs, Iris

Geen opmerkingen:

Een reactie posten